Virtual Reality, voor effectief en leuker leren.

Deskundigheidsbevordering met virtual reality. Zorgverleners moeten werken aan deskundigheidsbevordering en professionalisering van hun beroep. Graag trainen wij uw medewerkers door middel van een unieke leerervaring die ze nooit zullen vergeten! Met VR nemen we uw medewerkers mee naar de VR-ruimte en ontdekken we, onder leiding van een instructeur, de anatomie en de fysiologie van het menselijk lichaam. We zullen u twee voorbeelden noemen hoe leerzaam VR voor uw medewerkers kan zijn:

Voorbeeld 1

Voor de behandeling van COPD en astma zijn de inhalatiemedicijnen heel belangrijk. Deze inhalatiemedicijnen zijn onder te verdelen in twee groepen:
1. luchtwegverwijders

2. ontstekingsremmers.

Met VR nemen we een kijkje in de longen en welke reactie de longen hebben op het toedienen van inhalatiemedicijnen.

Voorbeeld 2

Een hoog cholesterol (hypercholesterolemie) betekent dat de patiënt een verhoogde concentratie cholesterol in het bloed heeft. Cholesterol is een bouwstof voor cellen en hormonen. Zonder cholesterol kunnen we niet leven, maar een verhoogd cholesterolgehalte vergroot de kans op hart- en vaatziekten.  Bij verhoging van slecht cholesterol kunnen vetlaagjes zich afzetten in de vaatwanden. Hierdoor slibben bloedvaten dicht en verhoogt de kans op het ontstaan van hart- en vaatziekten .Met VR kunnen we het cholesterolgehalte in de bloedvaten zo beïnvloeden dat het plaatsen van een stent noodzakelijk is. Met VR plaatst u deze stent.

Ervaringen

Annemiek (verpleegkudige): - "De VR-les over de anatomie van het menselijk lichaam was erg leerzaam. We maakten een reis door onze bloedbaan. Met 360-graden beeld en de geluiden rondom brengen VR het lesmateriaal tot leven. VR kan helpen anatomische begrippen te vergroten, waardoor de stof beter blijft hangen.

 

Emiel (docent): - "Studieboeken zeggen ons dat we maar 10% onthouden van wat we lezen en 90% onthouden van wat we zelf ervaren. Door de meeslepende en boeiende ervaringen met de Virtual Reality-lessen heb ik inderdaad ervaren dat dit zo is. Studenten onthouden de lesinhoud stukken beter".